FRI FRAKT VID ORDER FRÅN 700 KR!

  • Din kundvagn är just nu tom.

Kassa

Kassa

För köpinformation, besök Service & hjälp

1. Beställning

Vid beställning träffas avtal om köp när Teknikproffset.se bekräftat beställningen via mail. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn.

Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundservice.

För att få handla på Teknikproffset.se krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans medgivande.

Priser
I priserna ingår moms med 25 % (Inloggad som företag visas priserna exkl. moms)
I kundvagnen syns det totala priset för varorna inklusive moms, frakt samt eventuell faktureringsavgift.

Avbeställning
Så länge din beställning inte har hunnit hanteras, går det att stoppa den genom att kontakta Kundservice. Ange ordernummer och fullständigt namn, därefter bekräftar vi om det är möjligt att avbeställa er beställning.
OBSERVERA! Även om du kontaktat oss innan beställningen hunnit hanteras kanske vi inte hinner läsa ditt mail innan din order skickas.
Om beställningen redan har hanterats kan du returnera den till oss när du mottagit leveransen. Mer information finns under Retur/Byte.

Fraktkostnad
Mer information om fraktsätt och fraktkostnad finns på Service & hjälp

Skrivfel
Vi reserverar oss för skrivfel i form av Fakta- och prisuppgifter och förbehåller oss rätten att korrigera detta i efterhand.

Massbeställningar

Vi förbehåller oss rätten att stoppa massbeställningar eller begränsa köp till max 1 st per köp eller kund.

2. Betalning

Kortbetalning
Vi accepterar VISA/MasterCard. Välj betalningssätt ”Kort/Direktbetalning” i kassan. Ingen transaktionskostnad tillkommer.
Vid betalning reserveras beloppet på ert konto och dras först när er beställning skickas ifrån oss.
Vi förbehåller oss rätten att inte behandla beställningar om vi anser att vi har skäl till detta (T ex vid misstanke om bedrägligt köp). Om så är fallet kommer inga pengar dras på kortet och beställningen tas bort.
Din betalning sker på en SSL-krypterad sida genom DIBS.
DIBS uppfyller kraven för PCI DSS och är en av Sveriges ledande leverantörer för betalningar på nätet.

Direktbetalning
Vi accepterar Direktbetalning, i dagsläget endast via Handelsbanken och Nordea. Välj betalningssätt Kort/Direktbetalning i kassan. Ingen transaktionskostnad tillkommer. Du slussas över till din egen bank där du gör betalningen, sedan skickas du tillbaka till oss för att få din orderbekräftelse. Vid direktbetalning belastas beloppet ert konto direkt. Betalningen sker i samarbete med DIBS. DIBS uppfyller kraven för PCI DSS och är en av Sveriges ledande leverantörer för betalningar på nätet.

Faktura
I samarbete med Fortus International Finance AB kan vi erbjuda betalning via faktura, på så sätt får du din beställning innan du betalar.

• Vid betalning mot faktura måste Personnummer/Organisationsnummer anges.
• Leverans sker utan undantag till beställarens folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor för Faktura är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr inkl. moms samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta.

Ingen faktureringskostnad tillkommer.

Vid fakturering varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Sedvanlig kreditprövning utförs. Omfrågekopia kommer att skickas till dig som privatperson, enskild firma och handels-/kommanditbolag.

Fakturan skickas tillsammans med din beställning.

Kampanj-faktura

I samarbete med Fortus International Finance AB kan vi vissa tider på året erbjuda betalning via Kampanjfaktura med längre kredittid än normalt.

• Vid betalning mot faktura måste Personnummer/Organisationsnummer anges.
• Leverans sker utan undantag till beställarens folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor: Oss tillhanda senast datum angivet i kampanjen. Ingen faktureringskostnad tillkommer.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr inkl. moms samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta.

Vid fakturering varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Sedvanlig kreditprövning utförs. Omfrågekopia kommer att skickas till dig som privatperson eller enskild firma.

Fakturan skickas tillsammans med din beställning.

Observera att du kan också välja att dela upp betalning av din Kampanjfaktura på månadsbasis. Lägsta belopp att betala är dock 10% av fakturabeloppet (minimibelopp framgår av din faktura) - observera att samma förfallodatum på fakturan gäller om du väljer att delbetala.

Väljer du att delbetala (minst 10%) gäller villkor i enlighet med Fortus Finance KundKonto. För KundKonto gäller att ränta är f.n. 1,77 % per månad och beräknas på innevarande skuld den sista i månaden. Utöver ränta tillkommer aviseringsavgift på 29 kr per Kundkontosammanställning (en gång per månad), Detta motsvarar en effektiv årsränta om f.n 28,77 %.

Kundkontoavisering sker en gång per månad med 10 dagar som betalvillkor. Du kan när som helst avsluta ditt KundKonto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst (info@fortusfinance.com / 031-719 22 00) så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.

Villkor enl. SECCI för Kundkonto genom Fortus International Finance AB finner du här.

Fortus Konto

I samarbete med Fortus International Finance AB kan vi erbjuda betalning via Fortus Konto (konsumentkredit), på så sätt får du din beställning innan du betalar.
Du betalar ingen avgift för ditt köp via Fortus Konto.

• Vid betalning mot Fortus Konto måste Personnummer anges.
• Fortus Finance reserverar sig för att bevilja kreditutrymme baserat på erhållna värden från kreditupplysning, från de av dig angivna KALP-värden (Kvar Att Leva På) samt eventuell skötselhistorik.
• Leverans sker utan undantag till beställarens folkbokföringsadress.

Samlade köp mellan den 20:e innevarande månad och den 20:e i nästkommande månad samlas på en (1) Månadsfaktura.
Månadsfakturan (kontoutdrag) har betalningsvillkor 10 dagar. Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift med f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta.

Sedvanlig kreditprövning genomförs med kännedomskopia och leverans kan endast ske endast till folkbokförd adress.
Månadsfakturan skickas direkt hem till dig via vanlig postgång. I samband med leverans skapas en s.k. Leveransfaktura (distribueras separat) som en kvittens på ditt köp. Ingen betalning ska göras mot detta
dokument utan mot Månadsfakturan (kontoutdrag).

Villkor för Fortus Konto: minst 1/24 (eller lägst 50 kr) av Månadsfaktura ska betalas (anländer runt 20:e månatligen). Ränta är f.n. 1,77 % per månad
och beräknas på innevarande skuld den sista i månaden. Tillkommer aviseringsavgift på f.n. 29 kr per månadsfaktura.
Allmänna Villkor för Konto samt den s.k. SECCI:n hittas under www.fortusfinance.com.
 
Du kan när som helst avsluta ditt KundKonto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst
(info@fortusfinance.com / 031-719 22 00) så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.

Återbetalning
När du avbryter en beställning som inte hunnit skickas återbetalar vi dig vanligtvis inom 1-2 dagar, dock senast inom 14 dagar. Har du valt kortbetalning har inga pengar dragits och någon återbetalning kommer därför inte att ske.


3. Leverans

Leveranstid
Utleverans av lagervaror sker normalt inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige, och varierar beroende på om varorna finns i webblager eller på externt lager. Aktuell utleveranstid framgår alltid i kassan före köp. Efter utleverans kan leveranstiden variera beroende på valt leveranssätt.
Undantag kan förekomma vid mycket hög orderingång, då kan utleveranstiden fördröjas en eller ett par dagar.
Är någon vara slut i lager skickas beställningen normalt sätt så fort alla varor finns i lager.
Om större delen av beställningen kan levereras gör vi i vissa fall en delleverans.
Ingen extra fraktkostnad tillkommer för delleveranser som sker på vårt initiativ.
Leverans till Danmark, Finland och Norge tar normalt 1-4 arbetsdagar från att vi utlevererat ordern.
Mer information finns på Service & hjälp

Delleverans
Genom att kontakta kundservice kan du själv begära att få din beställning dellevererad, detta sker då mot en extra fraktkostnad.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är från 29 kr inkl. moms.
Fraktkostnaden beräknas automatiskt på vikt/volym och finns tydligt angiven i kassan.
Beställningar från 700 kr inkl. moms erbjuds fraktfri leverans med DHL.
Mer information finns på Service & hjälp

Leveranssätt
Mindre försändelser med ett värde under 300 kr inkl. moms kan skickas med leveranssätt Brev/Skrymmande brev. Försändelser som skickas med brev/skrymmande brev är ej försäkrade mot förluster eller transportskador. Vi erbjuder också i vissa viktklasser leverans med PostNord Varubrev, de är delvis spårbara men ej försäkrade mot förlust eller skada. Väljer du istället DHL Service Point eller DHL Stycke (valbart vid mycket tunga försändelser) är din försändelse försäkrad mot förlust samt skada. För företag erbjuder vi även DHL Paket. Då levereras försändelsen direkt till företaget.
Fraktsättet kan ej kombineras med box-adress.
Vi förbehåller oss rätten att efterdebitera 120 SEK exkl. moms om utleveransen är en box-adress, om angivet postnummer är felaktigt, eller om företaget ej varit på plats vid speditörens leveransförsök under dagtid.
Mer information finns på Service & hjälp

Ändring av transportuppdrag
Ett paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar innan det returneras till avsändaren. (Gäller ej Brev/Skrymmande brev) Om du av misstag har angett fel adress eller postnummer, och ordern är skickad ifrån oss, behöver vi utföra en ”Ändring av transportuppdrag”. Du måste då kontakta kundservice för att genomföra ändringen. Ändringen kostar 225 kr inkl. moms vilket är speditörens kostnad, utan några tillägg från vår sida. Priset gäller försändelser inom Sverige och vi kommer att fakturera er i efterskott. Speditören har minst 24 timmars handläggningstid för en sådan ändring.

Ej uthämtad försändelse
Ej uthämtad försändelse debiteras en avgift av f n 150 kr inkl. moms för att täcka Teknikproffset Nordic AB:s frakt- och administrationskostnader. Ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas på nytt. Vid fraktfri leverans fastställs ny fraktkostnad på försändelsens vikt/volym.
Ej uthämtad försändelse utan spårningsnummer (Skrymmande brev) debiteras endast ny fraktkostnad.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post, om det är vi som är vållande till förseningen. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja leveransen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Skadat gods
Skador på emballage/yttre förpackning samt ej synlig skada bör anmälas till DHL Freight, inom skälig tid. Synliga skador anmäls med fördel direkt vid uthämtande. Reklamation och skadeanmälan kan göras hos ditt ombud, via www.dhl.se eller i kontakt med DHL Freight via 0771-345 345. Allt emballage måste sparas för eventuell besiktning. Återkoppla alltid till kundservice med reklamationsnummer när du lagt en reklamation hos Posten.

4. Retur

Nedanstående instruktion/villkor gäller även byte.

Ångerrätten regleras i ”Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler”.

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Du behöver inte ange något skäl när du ångrar ditt köp inom 14 dagar. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget mottagit varan eller vid delleverans då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget mottagit den sista varan fysiskt.

Vill du utöva din ångerrätt ska du meddela oss detta via mail eller per post inom 14 dagar, du kan dock även utan att först kontakta oss returnera direkt inom 14 dagar.

Om ovan alternativ inte vill användas kan du välja att använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram.

Du ska återsända varan till oss enligt nedanstående instruktioner utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss att du kommer utöva ångerrätten.

Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen.

Teknikproffset.se förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för ev. saknade delar/tillbehör, istället för att neka utövande av ångerrätt, om så är möjligt.

Ångerrätten ger normalt återbetalning i sin helhet. Om varan hanterats i större omfattning än nödvändigt gör vi avdrag för en varas värdeminskning. Normalt är avdraget vårt självkostnadspris för att ersätta saknade, använda eller skadade varor eller delar av varor, men kan också röra sig om avdrag för nedsatt värde p g a hur varan använts.

Företag har ingen ångerrätt.

För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundservice innan du skickar tillbaka varor om du är osäker.

För att utöva ångerrätten, använd med fördel vår returblankett och returnera tillsammans med varan inom 14 dagar.

Du bekostar själv returfraktkostnad (39 kr inkl. moms) vid utövande av ångerrätt. Denna dras av på krediterat belopp när returen är mottagen.

Försändelser med högre vikt än 1 kg- och/eller värde över 500 kr ska returneras som DHL Service Point Retur. Kontakta kundservice för att få en returfraktsedel utskickad.

Du bekostar själv returfraktkostnad (90 kr inkl. moms) vid utövande av ångerrätt där varan måste skickas med DHL.

Returer som inte uppfyller ovanstående kriterier returneras till avsändaren mot returfraktkostnad.

Försändelser som inkommer utan information eller avsändare sorteras bort och sparas i två månader, därefter kasseras de om ingen påstötning inkommit.

Teknikproffset.se har ingen möjlighet att hämta ut paket som på eget bevåg skickas med t ex DHL/Schenker's privattjänster till ombud

Teknikproffset.se löser ej ut paket mot efterkrav/postförskott.

Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Vid utövande av ångerrätten kommer vi att återbetala dig för såväl varor som ursprunglig fraktkostnad om hela ordern returnerats (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder) Återbetalningen sker vanligtvis inom 1-2 dagar, dock senast inom 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att utöva ångerrätten (under förutsättning att retur mottagits i sin helhet). Vi återbetalar dig med samma betalmedel som du själv använt vid beställningen. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

5. Reklamation

Om du vill returnera en trasig produkt, fyll med fördel i vår returblankett, som du får efter kontakt med oss och returnera tillsammans med produkten. (För försändelser med hög vikt eller värde, se nedan)

Försändelser med högre vikt än 1 kg- och/eller värde över 500 kr inkl. moms ska returneras som DHL Service Point Retur. Kontakta kundservice för att få en returfraktsedel utskickad.

Försändelsen bör oavsett fraktsätt alltid skickas tillsammans med ifylld returblankett. Returfrakten är förbetald oavsett fraktsätt.

Teknikproffset.se ersätter inte fraktkostnader som uppstår vid användande av annat fraktsätt än dessa.

På returblanketten bör felbeskrivning anges, saknas detta kontaktar kundservice avsändaren. Har felbeskrivning ej inkommit inom 5 arbetsdagar returneras försändelsen till avsändaren mot fraktkostnad (Svarspost Tur- och Retur á 39 kr inkl. moms, DHL Service Point Tur- och Retur á 90 kr inkl. moms).

Om vi bedömer att en produkt ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin returneras produkten mot fraktkostnad (Svarspost Tur- och Retur á 39 kr inkl. moms, DHL Service Point Tur- och Retur á 90 kr inkl. moms) samt felsökningskostnad á 99 kr inkl. moms.

Innan kunden kan komma att debiteras ytterligare reparations- eller felsökningskostnader, tillfrågas kunden.

Reklamation av vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.

För att undvika onödiga reklamationer är det en god idé att först kontakta varumärkestillverkaren av produkten för support/hjälp. För produkter med varumärke Teknikproffset kontakta gärna vår kundservice om du känner dig osäker på om produkten verkligen behöver reklameras, innan du genomför en reklamation.

Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.

Vid eventuell tvist följer Teknikproffset.se ARN:s rekommendationer.

6. Garantivillkor

Teknikproffset.se lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges.

På produkter med medföljande tillbehör som t ex batterier och hörlurar gäller tillverkarens garanti, vilken kan vara kortare än huvudproduktens garanti (dock tre månader som kortast).

Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden.

Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.

Förslitningsskador omfattas ej av garantin.

Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av olycka eller oaktsamhet (s k Handhavandefel).

Garantin omfattar inte fel förorsakade genom av ägaren företagna ändringar eller ingrepp i produkten som inte skett av Teknikproffset.se.

Garantin omfattar inte fel orsakade av transportskador, spänningsfel, blixtnedslag eller stöld.

Garantin ersätter ej kostnader för montering, resor etc.

Går felet på produkten ej att åtgärda äger Teknikproffset.se rätt att byta ut produkten till en ny eller en med likvärdig prestanda utan att tillfråga kunden.

Tillverkarens eventuella förlängda garanti hanteras direkt av tillverkaren. Naturligtvis hjälper vi dig gärna med kontaktuppgifter till respektive tillverkare.

Naturligtvis följer vi konsumentköplagens rekommendationer om garanti på nya produkter. Alla reparationer utförs av respektive tillverkare eller dess ombud. Det är således samma villkor som om du köpt varan i en fysisk butik.

Observera att tillverkaren har upp till tre försök på sig att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den.

Fabriksgarantin kan ej överlåtas till en annan part utan gäller endast för personen som står på kvittot/fakturan.

Teknikproffset.se ersätter ej förlust av datainformation vid eventuella garanti- och serviceärenden utan det åligger kunden själv att löpande ta säkerhetskopior.

Om vi bedömer att en produkt ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin returneras produkten mot fraktkostnad (39 kr inkl. moms vid svarspost, 90 kr inkl. moms vid DHL Service Point), returfraktkostnad (90 kr inkl. moms) samt felsökningskostnad á 99 kr inkl. moms.

Kvitto/faktura skall alltid kunna uppvisas vid utövande av garanti!

Mer information finns på Service & hjälp

7. Sekretess och säkerhet Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer (Personnummer vid fakturabetalning). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Teknikproffset.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill prenumerera på våra mailutskick kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt tas bort genom att klicka på en länk, längst ner i mailutskicket.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

8. Cookies

Cookies är information som skickas från olika sajter och lagras på din hårddisk. Dessa används för att sajterna ska känna igen sina användare när de kommer tillbaka nästa gång.
Med hjälp av cookies analyserar vi vår trafik för att urskilja mönster i hur en tjänst används. Dessa analyser ligger till grund för utveckling av tjänstens innehåll och design.
Teknikproffset.se varken säljer eller utbyter personlig information om sina användare såvida vi inte har din uttryckliga medgivelse att göra det.
Vi använder helt enkelt den information vi hämtar in för att förbättra tjänsten för våra användare.
Genom att använda hemsidan accepterar du att vi lagrar information om dig som användare.

Insamling av uppgifter för tredje part

Tredjepartsleverantörer, inkluderat Google, visar annonser för Teknikproffset.se genom sökningar på http://www.google.se och på hemsidor på Internet som Google visar annonser på.
Tredjepartsleverantörer, inkluderat Google, använder cookies för att visa annonser baserat på användarens tidigare besök på denna webplatsen. Besökare kan välja att ta bort Googles användning av cookies genom att gå till Googles annonsering “opt-out” via denna länken: http://www.google.com/privacy/ads.

9. Tvist

Vid eventuell tvist följer Teknikproffset.se ARN:s rekommendationer. Via denna länk http://ec.europa.eu/consumers/odr kan du läsa mer om de regler som EU har tagit fram för konsumenttvister och om tvistlösning online (ODR).

10. Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från Teknikproffset.se, som gör att Teknikproffset.se ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Teknikproffset.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.