Hem » Service & Hjälp » Retur/Reklamation » Reklamation

Reklamation

Nedanstående text informerar på ett mer lättläst och tydligare sätt än köpvillkoren vad som gäller vid Reklamation. Köpvillkoren kan innehålla ytterligare information som saknas här.

Reklamation

Om du vill returnera en trasig produkt, fyll med fördel i vår returblankett, som du får efter kontakt med oss och returnera tillsammans med produkten. Klipp ut svarspost-rutan från returblanketten och tejpa fast på försändelsen. Frankera ej, frakten är förbetald. Lämna den hos ett postombud eller lägg på närmaste brevlåda. (För försändelser med hög vikt eller värde, se nedan)

Försändelser med högre vikt än 1 kg- och/eller värde över 500 kr inkl. moms ska returneras som DHL Service Point Retur. Kontakta kundservice för att få en returfraktsedel utskickad.
Fäst returetiketten på försändelsen och lämna den hos ett DHL-ombud.

Försändelsen bör oavsett fraktsätt alltid skickas tillsammans med ifylld returblankett. Returfrakten är förbetald oavsett fraktsätt. Teknikproffset.se ersätter inte fraktkostnader som uppstår vid användande av annat fraktsätt än dessa.

På returblanketten bör felbeskrivning anges, saknas detta kontaktar kundservice avsändaren. Har felbeskrivning ej inkommit inom 5 arbetsdagar returneras försändelsen till avsändaren mot fraktkostnad (Svarspost Tur- och Retur á 39 kr inkl. moms, DHL Service Point Tur- och Retur á 90 kr inkl. moms).

Om vi bedömer att en produkt ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin returneras produkten mot fraktkostnad (Svarspost Tur- och Retur á 39 kr inkl. moms, DHL Service Point Tur- och Retur á 90 kr inkl. moms) samt felsökningskostnad á 99 kr inkl. moms.

Innan kunden kan komma att debiteras ytterligare reparations- eller felsökningskostnader, tillfrågas kunden.

Reklamation av vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.

För att undvika onödiga reklamationer är det en god idé att först kontakta varumärkestillverkaren av produkten för support/hjälp. För produkter med varumärke Teknikproffset kontakta gärna vår kundservice om du känner dig osäker på om produkten verkligen behöver reklameras, innan du genomför en reklamation.

Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.

Vid eventuell tvist följer Teknikproffset.se ARN:s rekommendationer.