FRI FRAKT VID ORDER FRÅN 700 KR!

Hem » Service & Hjälp » Leverans

Leverans

Nedanstående text informerar på ett mer lättläst och tydligare sätt än köpvillkoren vad som gäller vid Leverans. Köpvillkoren kan innehålla ytterligare information som saknas här.

Leveranstid


Utleverans av lagervaror sker normalt inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige, och varierar beroende på om varorna finns i webblager eller på externt lager. Aktuell utleveranstid framgår alltid i kassan före köp. Efter utleverans kan leveranstiden variera beroende på valt leveranssätt.

Undantag kan förekomma vid mycket hög orderingång, då kan utleveranstiden fördröjas en eller ett par dagar.

Mer information finns under respektive leveranssätt.

Är någon vara slut i lager skickas beställningen normalt sätt så fort alla varor finns i lager.

Om större delen av beställningen kan levereras gör vi i vissa fall en delleverans.

Ingen extra fraktkostnad tillkommer för delleveranser som sker på vårt initiativ.

Leverans till Danmark, Finland och Norge tar normalt 1-4 arbetsdagar från att vi utlevererat ordern.

Delleverans

Genom att kontakta kundservice kan du själv begära att få din beställning dellevererad, detta sker då mot en extra fraktkostnad.


Fraktkostnad

Fraktkostnaden är från 29 kr inkl. moms.

Fraktkostnaden beräknas automatiskt på vikt/volym och finns tydligt angiven i kassan.

Beställningar från 700 kr inkl. moms erbjuds fraktfri leverans med DHL.

Mer information finns under respektive leveranssätt.

Leveranssätt

Skrymmande Brev
Mindre försändelser med ett värde under 300 kr inkl. moms kan skickas med leveranssätt Brev/Skrymmande brev. Försändelsen kommer då att levereras direkt i din brevlåda med 1:a klass brev. Är försändelsen skrymmande, hämtas den ut på närmsta postombud efter att brev-avi levererats i din brevlåda.
Ingen SMS/mail-avisering kommer att ske, och försändelsen är ej spårbar. Försändelser som skickas med brev/skrymmande brev är ej försäkrade mot förluster eller transportskador.

Leveranstid: 1 arbetsdag

PostNord Varubrev
Försändelser med ett värde upp till 500 kr inkl. moms och en vikt på max 500 gram skickas med leveranssätt PostNord Varubrev 1:a klass. Försändelsen kommer då att levereras direkt i din brevlåda alternativt till ditt postombud. Du får då ett SMS från PostNord.
Försändelsen är delvis spårbar men ej försäkrad mot förluster eller transportskador.

Leveranstid: 1 arbetsdag

DHL Service Point
Alla försändelser kan skickas med DHL Service Point. När din försändelse har anlänt till ditt ombud får du ett SMS från DHL. Det är därför viktigt att du anger ett korrekt mobilnummer vid ordertillfället, annars kommer aviserings-SMS utebli.
 
Fraktkostnaden beräknas på vikt/volym.

Överstiger ordervärdet 700 SEK inkl. moms bjuder vi på frakten.

DHL Service Point är försäkrat mot transportskador samt förlust.

Leveranstid: 1 arbetsdag (1-3 arbetsdagar till orter norr om Sundsvall)

DHL Stycke
Om du önskar få leveransen hela vägen hem, eller om din försändelse pga vikt inte kan skickas med DHL Service Point, kan du välja DHL Stycke, som levereras med DHL Freight.
Du aviseras via angivet mobilnummer för att boka upp leveransen som sker till din adress. Det är viktigt att du anger ett korrekt mobilnummer vid ordertillfället, annars kommer avisering/leverans att utebli.

 
Fraktkostnaden beräknas på vikt/volym.

Försändelser från 5kg kan skickas med DHL Stycke.

DHL Stycke ingår inte i vårt fri frakt-erbjudande.

DHL Stycke är försäkrat mot transportskador samt förlust.

Leveranstid: 1 arbetsdag (1-3 arbetsdagar till orter norr om Sundsvall)


DHL Paket (Endast företag)
Alla beställningar till företag kan skickas med DHL Paket. Försändelsen levereras direkt till företaget.
 
Fraktkostnaden beräknas på vikt/volym.

DHL Paket ingår inte i vårt fri frakt-erbjudande.

Försändelsen är försäkrat mot transportskador samt förlust.

Fraktsättet kan ej kombineras med box-adress.
Vi förbehåller oss rätten att efterdebitera 120 SEK exkl. moms om så sker.

Leveranstid: 1 arbetsdag (1-3 arbetsdagar till orter norr om Sundsvall)

Leveransbekräftelse

När er order är packad och klar för att hämtas av speditören skickas en leveransbekräftelse till er via e-post. Leveransbekräftelsen innehåller er följesedel. På följesedeln framgår vilka varor som kommer att finnas i försändelsen. Om någon vara är slut och ej har kunnat skickas framgår detta på följesedeln.

Spåra leverans

När er order skickas ifrån oss får ni ett mail som bekräftelse. Eventuellt sändningsnummer hos DHL skickas i ett separat mail.

Ändring av transportuppdrag

Ett paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar innan det returneras till avsändaren. (Gäller ej Brev/Skrymmande brev)

Om du av misstag har angett fel adress eller postnummer, och ordern är skickad ifrån oss, behöver vi utföra en ”Ändring av transportuppdrag”. Du måste då kontakta kundservice för att genomföra ändringen. Ändringen kostar 225 kr inkl. moms vilket är speditörens kostnad, utan några tillägg från vår sida. Priset gäller försändelser inom Sverige och vi kommer att fakturera er i efterskott. Speditören har minst 24 timmars handläggningstid för en sådan ändring.

Ej uthämtad försändelse

Ej uthämtad försändelse debiteras en avgift av f n 150 kr inkl. moms för att täcka Teknikproffset Nordic AB:s frakt- och administrationskostnader. Ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas på nytt. Vid fraktfri leverans fastställs ny fraktkostnad på försändelsens vikt/volym.
Ej uthämtad försändelse utan spårningsnummer (Skrymmande brev) debiteras endast ny fraktkostnad.

Skadat gods

Skador på emballage/yttre förpackning samt ej synlig skada bör anmälas till DHL Freight inom skälig tid. Synliga skador anmäls med fördel direkt vid uthämtande. Reklamation och skadeanmälan kan göras hos ditt ombud, via www.dhl.se eller i kontakt med DHL Freight via 0771-345 345. Allt emballage måste sparas för eventuell besiktning. Återkoppla alltid till kundservice med reklamationsnummer när du lagt en reklamation hos DHL.